I will be here

Förvånar mig själv och pluggar bra hemma. Började igår när jag kom hem vid halv fyra, sjukt trött, och då läser jag hela artikeln som är på engelska och handlar om hur den svenska ekonomin och organisationer har förändrats från 1850 - 1975. Låter det tråkigt? Jo tack, det var det, men jag gjorde det! I slutet var det lite disco i rummet och datorn då det blev strömavbrott tittsomtätt så bestämde mig för att sova.
 
Min kropp måste vara inställd på att min klocka står på ungefär 5.45 varje morgon. För även fast jag inte behövde gå upp så vaknade jag då och kände mig ändå tillräckligt vaken för att inte kunna somna om och började plugga igen och började läsa på den andra engelska artikeln! Där kom jag dock bara fyra sidor, det är inget roligt språk måste jag säga... Men efter frukost har jag lyssnat på tre föreläsningar för någon smart snubbe i klassen har spelat in föreläsningarna och delat med sig dem till oss andra i vår briljanta dropbox. Det är sjukt bra faktiskt. Första gången jag lyssnade på föreläsningen fattade jag ungefär noll. Nu efter att ha hört den en gång innan, läst artikeln och har mer förståelse för organisatoriska modeller så fattar jag desto mer. Superbra! Sen att jag somnade i slutet av en gör inte så mycket, jag tror på passivt lärande. Men det var inte så länge så missade inte så mycket. Har sedan när jag lyssnat och samtidigt kollat på powerpointsen som lärarna delat med sig av, läst igenom mina anteckningar och skrivit korta sammanfattningar med frågor till så att jag, mamma eller någon annan kan förhöra mig. Den här kursen har jag en lite bättre plan i alla fall!
 
Nu ska jag lyssna på en föreläsning till innan jag ska göra megago lunch, är så taggad!
 
Och så vill jag bara säga att jag tycker ni ska kolla på det här klippet från cancergalan igår. Olivia lade upp den på sin twitter och låg här i sängen och grät. Så hemskt, men samtidigt så fint.
 
 
Massa kärlek, ta hand om varandra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0