Ett blåvitt Helsingborg

Till fika åt jag och mamma munkar/gräddbullar i världens enda gräddbulleri. De var jättegoda, väldigt söta. Köpte en passion och en nogat och delade på dem. Men det fanns mängder av olika smaker. Banan eller lakris tyckte jag lät spännande men det ville inte mamma ha.. Men dessa var jättegoda så det var bra val de med!
Efter väla åkte jag in till Helsingborg och vandrade runt någon timme och kände stämningen. Många satt på pubarna och drack öl innan matchen. Lite roligt att det var nästan fler Göteborgare än Helsingborgare på gatorna då.
Jag och pappa hittade mästerliga platser precis ovanför ifk bänken. De mötte terncin i Europakvalet och motståndarna fick en spelare utvisad efter 10min. Blåvitt hade spelet och lägena, även fast det inte var något bra, men kunde inte lägga mål och matchen slutade 0-0.
Nu är vi påväg hem, längsta resan från en hemmamatch. Speciellt när det inte var vinst... Ska försöka sova, men som tur är jobbar jag eftermiddag imorgon!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0