Robin och Juliana


Hoppas ni har haft en bra start på veckan! Vi i Göteborg har haft en regnig start... Har regnat nästan konstant hela dagen, så tråkigt! Om det är någon månad man vill ha snö så är det december!
Efter skolan åkte jag, Emma, Ebba och Alida hem till Emma i Bildal och spelade in en film som vi ska göra i svenskan. Det är en modern version av Romeo och Julia - Robin och Juliana. Den handlar om en svensk kille och en irakisk tjej som blir kära. Jag spelade killens pappa så hade gó ölmage och mustarsch, haha!
Sedan åkte jag in till stan igen och träffade Louice. Tanken var att vi skulle gå till Liseberg men ingen av oss kände väl egentligen att det lockade när vädret var som det var så istället åkte vi bort till vasa och satte oss på Garbo café och åt varsin macka. Jag tog en panini med kyckling och curry röra - supergott!

Imorgon är jag ledig! Spanskan ledig för läraren har gått på mammaledighet, ingen naturkunskap för han är borta någonstans och mailade till företagsekonomiläraren som sa att jag kunde jobba hemifrån istället. Så himla skönt! Det blir en mysig lucia!

Nu ska jag fixa iordning mig och lägga mig  i sängen och läsa min engelska bok och sedan somna tidigt. Känner att mitt huvud behöver det. Och så kan jag sova hur länge jag vill imorgonbitti, jaaaaaaa!
//Josefin♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0