Orientering

Dagen tillbringades i Toröd, årets orientering med skolan. Tog moppen så fick liten sovmorgon imorse, sånt gillar vi!

På förmiddagen fick vi en liten uppfriskningskursav hur man gör. Det var faktiskt riktigt behövligt, kände mig lite ringrostig ute på banan. Men det hjälpte faktiskt! Korvgrillning, och sedan det viktiga. 20 olika kontroller inne i en stor skog. Vi hade 1½ timme på oss, och jag och Naomi sprang tillsammans. Sattsade på att ta alla, lyckades inte riktigt, men tod 17 av dem, så är ändå nöjd. Vi sprang typ 6 km, har aldrig varit så angagerad under en orgentering någonsin. Blev trött, men glad och pigg på samma gång. Härligt med mortion och den fria luften.


Hade tur med vädret, hörde igår att det skulle regna idag. Var lite orlig igår när jag gick och lade mig, men imorse var det strålande solsken, då blev jag glad! Men på förmiddagen kom det in moln som såg skrämmande ut, men de flög sin kos och vi klarade oss från regn och fick springa i solsken. Var riktigt behagligt väder, perfekt! (y)

Blev klara halv 2 då vi tog moppen hem. Jag blev väldigt sugen på smoothie när jag satt där och gasa, och ville då framföra detta till Anna som åkte på sin moppe framför mig. Satt och vinka, försökte komma upp jämsides med henne, men hon förstod inget. :p Tillslut fick jag ta till tutan, då hon fattade. Vi åkte in och handla och när vi satte riktningen mot Timmervik, började Anna vinka som mig, så jag körde in till kanten. Då hade en fågel skitit på hennes ansiktesskygg till hjälmen, den saken som man fäller ner. Hon hade den uppe, och kände något slå mot hjälmen och tänkte; Kasta någon kotte på mig?? Hon tar ner skyddet och ser då en stor skit-hög på den. Hahahaaha, vad jag skratta när hon visa! Och den här var inte liten heller, måste varit en stor mås eller nåt, för han kunde skryta om att lägga stora högar. :P

Hemma friska jag till mig med en dusch, gjorde sedan god smoothie med jordgubbar, banan, saft från färsk apelsin och vaniljyourgurt. Mycket gott! Tog med den och satte mig ute och läste i det härliga solskenet. :) Tog kameran och fotade runt lite, får se om de hamnar här.


 

//Josefin♥

Kommentarer
Postat av: A N N A :)

Å vad kul! Ska nog sitta där nästa år, mer lyckliga bilder då liksom ;) Haha :)

Visst var det varmt/skönt i år? :D

2010-05-26 @ 19:35:24
URL: http://annamathisen.blogg.se/
Postat av: matilda

GE MIG!

2010-05-31 @ 10:10:20
URL: http://matildalager.blogg.se/
Postat av: Beatrice ;*

å gud va gott! :)

2010-06-03 @ 15:02:29
URL: http://beatricereimertz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0