Eurovision song contest semi 1

 Om åtta minuter börjar första kvalet inför eurovision song contest finalen på lördag. 17 låtar ska bli 10. Har suttit och lyssnat igenom alla låtar nu lite snabbt som ska delta i denna semifinalen. Jag måste säga att startfältet är mesigt, är lite besviken. Väldigt många av låtarna är ballader, vilket inte bårdar gott för Sverige eftersom vi också har en. Men vi tävlar inte förrän på torsdag så den dagen den sorgen.

Som sagt var de flesta ballader, vilket inte är så roligt. Med ballader måste liveframträdandet bli bra, och vara annorlunda för att det ska sticka ut. Men en av låtarna stack ut och den tycker jag helt klart är semifinal 1:s bästa bidrag, Tom Dice från Belgien. Han sjunger en låt som heter me and my guitar.  Han sjunger sinn kärlek till sin gitarr, vilket är lite roligt och inte så vanligt. Sedan står han där uppe med sin gitarr, som är stålsträngad vilket inte direkt förvärrar saken, och har en sådan röst som Josefin faller för... Jag vet inte riktigt, men killar med gitarr och härlig röst är bland det finaste att lyssna på, exempel på sådana killar är; Ron Pope och John Mayer. Om ni har någon annan säg till mig, alltid kul med nya sångare!

Tom Dice - Me and my guitar


Nu har tävlingen börjat! Kommer inte titta på hela, men iaf tills Tom kommer som bidrag nr. 10. :) I morgon blir det orgentering med skolan...

//Josefin♥

Kommentarer
Postat av: matilda

jag kollar nu :D

2010-05-25 @ 22:07:23
URL: http://matildalager.blogg.se/
Postat av: Paula

Sv: Tack så mycket!

Det är dubbelexponeringar, så jag har bara tagit två bilder på samma bild :)

2010-05-26 @ 00:38:51
URL: http://www.withredcurls.blogspot.com
Postat av: Beatrice

Ja lr hur! :)

Fin blogg du har föresten! :)

2010-05-26 @ 17:23:11
URL: http://beatricereimertz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0