Älskade kavaj

Hade en mysig kväll med Julia, Jennifer och Emma. Åt god sallad och baugetter och till efterrått den godaste kladdkakemuffinsen jag ätit, mums säger jag! :D Först satt vi ute, för att få sommar-känslan, men det var ärligt talat rätt kyligt, så tillslut gick vi in till soffan och värmen inomhus. Spelade kort och åt goda nachos Persson fixat till. Emma och Jennifer åkte hem, och jag och Jullan gick och lade oss. Sov gott som vanligt på madrassen. ;)

Imorse hade jag trevlig morgon med jullan och hennes syster Ebba. De åkte ut med båten och jag åkte till returvaruhuset, en second hand butik i Stenungsund. Det konstiga är att jag aldrig har varit där! Men nu så har det blivit förändring på det. Det var en bra, och billigt! Kläderna hade inga prislappar, utan man fick fråga personalen vad de kosta. Jag gick och letade efter en kavaj. Först kollade jag där kvinno-kavajerna hägnde men alla var i stora stolekar, och passade inte alls. Sedan tänkte jag att varför inte kolla på herr också. Väntade ju ändå på Sandra. Och då hittade jag en som hängde fel, en dam i 36, precis sådan jag letade efter. En lång, svart som matchar perfekt till leggins och tunikor. När jag skulle gå och fråga hoppades jag på 150, med tur 100kr och så sa hon 60kr! Blev överlycklig och köpte den med glädje! Resten av dagen har jag gått med ett stort leende på läpparna, lite smått förälskade i min kavaj! ;D

Gick hem till Anna. Imorgon ska vi ju åka till Halmstad och det var tänkt att vi skulle bo på vandrarhem, men hennes föräldrar hade hört dålig kritik mot det. De tyckte inte det var så bra, så de bokade om oss så nu ligger vi över på ett hotell på huvudgatan, lyx! Åh, längtar så till hotellfrukost! ;)

Mamma och pappa är i Falkenberg, så är själv med Emilia. Hon lagade god mat till mig och Anna, och till efterrätt fick  vi chokladmousse, yes! Kasta lite handboll med Anna, kändes konsigt, väldigt längesedan. Anna åkte hem, och jag gick ut och sprang. Duktigt Josefin! :p Packade väskan inför imon och strök lite grejer.

Nu har jag, syster och Engla myskväll med första Harry Potter filmen. Vi ska se alla sex tillsammans har vi planer på, men bara första ikväll.

Ni får ha det bra, och jag hoppas jag har det också i Halmstad! :D
//Josefin♥




Kommentarer
Postat av: Hanna

Grymt snygg kavaj :)

2010-07-25 @ 10:41:28
URL: http://hanaas.devote.se
Postat av: matildis

åh den va skitsnygg :O du verkar ha haft kul i halmstad btw :)

svar: jaa det va min älskling :D<3

2010-07-26 @ 22:49:33
URL: http://matildalager.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0