Vandring i Göteborg





Mer bildet kommer nog imorgon.

Idag har jag varit inne i  stan med Julia och Anna. Vi tog spårvagnen till Stigbergstorget, gick Allmäna vägen och till Mariatorget. Gick tillbaka och fikade på ett mysigt café. Åt rostad baugette med kalkon, soltorkade tomater och ost. Mycket god! Gick upp till Masthuggskyrkan, genom Masthugget, första Långgatan och Järntorget. På vägen stannade vi i en del second hand butiker, Anna köpte världens gulligaste uggs i mini storlek till sin lilla kusin, über söta! Själv hittade jag en väldigt fin svart axelväska, men efter att noga tänk för- occh nackdelar bestämde jag mig för att inte köpa den, men det var inte lätt att lämna kvar den i affärern!

Gick över Kungs höjd, kungs gatan till Götaplatsen. Vi fikade på le pain francais, en kanelbulle, fast istället för kanel var det kokos, gott.

På Götaplatsen hade de satt upp en stor scen eftersom det är kulturkalaset denna veckan i hela Göteborg. Vi fick en bra plats på tredje raden. Först kom två dansare från operan och dansade i svarta nylon dräkter. Jag kan säga att man kunde se rätt mycket.... Sedan prata Göran Johansson lite och José Gonzales kom som vi väntade på. Hans röst är majestätisk och lika så hans gitarrspel. Det som är lite tråkigt är att hans låtar låter rätt likt varandra, så en eller två räcker i sträck.

Vi fick springa från Götaplatsen till Nils för att hinna med bussen, men vi hann! Var så himla sugen på glass, men eftersom jag bor i ett av världens hörn finns det inget ställe att köpa glass på vid tjugo i åtta. Så jag fick åka hem utan någon glass. Hemma åt jag god vegetarisk pasta med championer och någon sås och kollade på en bra film med pappa, har dock glömt namnet på den.
//Josefin♥

Kommentarer
Postat av: MOOOLLYS

Tack :D ah det var superhärligt! Allt bra?

2010-08-11 @ 11:03:13
URL: http://HTTP://MOOOLLYS.BLOGG.SE

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0