torsdag är det idag

Hejsan!

Morgonen har börjat bra. Är fort. hos M&M och vaknade av Linnea som kom in med sitt lilla busiga leende, barbapappa-pjyamas och ett gosedjur under varje arm. Helt ok att bli väkt på det sättet, och det var inte för tidigt heller, kände att jag hade fått sova ut. ;)
    Sen fick jag äta iordninggjord frukost morfar hade varit snäll och fixat och sedan läste jag ut min bok, knappt lovlig av Katarina von Bredow. Älskar hennes böcker, men denna var inte en av de bästa. Den började riktigt segt och blev väl bättre, men nått speciellt var den inte tycker jag. Hennes bästa bok är klart Hur kär får man bli? Jag har läst den och har den på ljudbok hemma, så har nog lyssnat på den 10 gånger än så länge... Den tycker jag att ni ska läsa! Det är en ungdomsbok, men det är en bra sådan. :)
 Nu ska jag börja läsa 14år till salu som är en sann berättelse om en tjej som blir våldtagen och säljer sedan sex för pengar. Den verkar hemsk, hon var en helt vanlig tjej med tryg familj, men sedan efter den kvällen rasar allt. Det ska bli intressant att läsa den. Och det som är hemskast är att den den är sann och att den finns många tonårstjejer som har det likadant.

 Nu ska jag ner och busa med Linnea och sedan ikväll saka jag in till stan och kolla på cupmatch mellan IFK och Gefle. :D

Kramar
//Josefin♥

Kommentarer
Postat av: matilda

den vill jag läsa :) verkar bra!

2009-07-09 @ 13:51:11
URL: http://punkget.blogg.se/
Postat av: matilda

sv; tackar! hur ser ditt rum ut? :D

2009-07-10 @ 21:10:28
URL: http://punkget.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0