moped

Vi har skaffat en moped! Eller pappa har gjort det men hela familjen ska använda den! :D Den är pärlemovit och är en vespa-modell. Lite retro/Rom-känlsa. :) Vi köpte den begagnad av pappas arbetskamrats granne och vi hade fått höra att den var rosa, men (som tur var) var den inte det. Var först skeptisk till modellen men nu när vi har fått hem den tycker jag den är jättesöt och den kommer nog bli jättebra! :D
  Jag fyller inte år förren 7 september och vi har inte köpt en hjälm till mig, men måste ju prov köra så att jag kan till uppkörningen, så idag fick jag låna Annas hjälm och så körde jag upp och ner på vår infart. Där är det inga bilar som kör förutom till oss och grannen så där var det lugnt. ;)
  Det gick faktiskt riktigt bra. Körde lugnt och metodist och åkte inte in i något. Bra början tycker jag ändå. :p Nu ska vi till ullared nästa vecka och köpa hjälm där sen ska jag övningsköra lite till innan jag får ta mitt körkort! :)

//Josefin♥ 


Kommentarer
Postat av: Hanna

var ska du ta körkortet? vi hade kunnat göra dt tsm.

2009-07-25 @ 12:22:59
URL: http://hanaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0