Aranäs handbollsläger

Hejsan!

Tänkte berätta för er om lägret jag var på i veckan. Kom hem i fredags kväll, men då var jag sjukt trött. Gick och lade mig kvart i nio, läste en stund och somnade vid halv tio. Vaknade sedan 9 på lördagsmorgonen. ;) Igår latade jag mig bara, orkade inte göra en större ansträgning. xp

  Ok, resan nu då. Åkte hemifrån kl. halv 7 på måndags morgonen. Tog ungefär en timme att ta sig ner till Kungbacka och vi var först där. Gick runt och kollade lite och fler folk droppade in. När alla många kommit fick vi skriva in oss, fick var sin påse med t-shirt, shorts, handboll och vattenflaska i. Sedan upp till stället vi skulle sova på. Man behövde gå upp för en brand stege varje gång och det var inte lätt att få upp och ner packningen där, speciellt inte min stora resväska som jag köpte i Rom som vagde några kilon. xp
  När vi hade ställt upp grejerna var det träningspass direkt. Dagens pass handlade om försvar och efter en timme skulle jag hoppa upp och försvara ett skott och stukade foten. "/ Så min fot har varit tejpad och svullen hela veckan, men jag har varit med på det mesta ändå.  Mer än två handbollspass på måndagen hade vi MAQ, som är som styrka lite och knä övningar. 
  När vi var klara för dagen kl. 5 var jag och Anna så trötta att vi somnade nästsan, men då hade det blivit svårare att svåva på kvällen så vi försökte verkligen hålla oss vakna. Gick och kollade när Aranäs juniorer (killar) tränade.
   Maten under veckan var jättegod! Fick lagad mat, lunch och middag, frukost på morgonen, och på kvällen. Kvällsmat var hamburgare, toast m.m. 
  Resten av måndags kvällen var vi med tjejerna från f-95, Stenungsund, de var dom vi var med. :)

Tisdagen hade vi ett träningspass då vi tränade anfall, tror jag. ;p På morgonen hade vi friidrott ute och under tiden regnade det. Hela tiden. "/ Efter lunch hade vi målvaktsträning, då det var kantskott så den var kul. ;) Sen hade vi lite lek och minihandbolls tunering som mitt lag vann, efter straffar. :D

   På onsdagen hade vi ett tre timmar långt träningspass, som de första två var kul, men när vi bytte ledare blev det tråkigare. Sedan gick vi på bio och såg G.I. Joe. Det var katastrofalt dålig! Se den inte! Det enda som var bra var den snygga huvudpersonen och att vi fick popkorn och cola som var gott. ;) På kvällen hade vi fyrkamp med fotboll, kubb, brännboll och varpa. Det var inte jättekul, men fick vara med Ebba och en tjej från aranäs som hetr Emelie som är snälla. :)

  På torsdagen hade vi handboll två pass då det var genombrott och så hade vi beachhandboll, det var jättekul! Hade en landskamp mellan Sverige och de norska tjejerna, Norge vann. "/ Men det var kul ändå. :D På kvällen lyssnade vi på musik, pratade och hade kul. :)

  Fredagen var den sista dagen och vi var jättetrötta. Hade positionsträning, vilket var en av de roligaste under veckan. Lärde mig under den att knorra, "snurra" bollen runt målvakten och in i mål, det ska jag bli grym på! ;) På eftermiddagen hade vi tunering, sen duschade vi och åkte hem. Hade en bra, kul och lärorik vecka. Tror inte jag hade åkt tillbaka, men lärde mig ändå nya saker och det var kul!

Om ni vill se bilder från veckan så gå in på HK Aranäs hemsida där bilder finns som en fotograf tagit som gick runt under veckan och fotade.

//Josefin♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0