joggning

Hela huset håller på att bli fint. Jag har städat mitt rum, på riktigt! Inte bara dammsugit utan plockat bort från hyllor och dammat lite. Har även gjort en chokladtårta med kokos. :)
Mitt i mitt städande fick jag lust att gå ut och springa, så det gjorde jag. Ibland får jag det, men det är sällan så har bestämt mig för att när jag känner för det gör det! Annars kommer jag aldrig komma ut för tycker det är väldigt tråkigt. Men om jag väl har kommit ut och då börjar tänka; åh, vad tråkigt detta är så skulle jag aldrig kunna vända. När man är ute så har man kommit halvvägs. xp Och jag tycker det är helt okej att börja gå ibland. Du är ju fortfarande ute och rör på dig och om du går rakt en bit är det också motion. Jag har en runda jag brukar springa som är ca 4 kilometer som rätt skön. När man är väldigt trött, efter ungefär halva vägen kommer en jättelång nerförsbacke som gör att man får ny kraft. Brukar inte springa hela vägen men idag gjorde jag faktiskt det och jag är väldigt stolt över det. Jag brukar börja gå en liten bit, men när kom dit gick det folk som jag kände där och då kan man ju inte börja gå! Så det blev att jag sprang hela vägen. :)
Och sedan när jag kommer hem från rundan kör jag lite sit-ups, armhävningar och en annan övning som jag inte vet vad den heter. Och så känner man sig så nörj och pigg. Egentligen borde man ut och träna oftare. Kroppen mår ju bara bra av det, det finns inget fel med att göra det. Bara du gör det i den mängden du känner att din kroppen klarar av.
Har ni en runda ni brukar springa och ni vet inte hur lång den är? Gå in på jogg.se för där kan du mäta din sträcka. :)
 
Nu ska jag göra iordning det sista och sedan mig, för idag är det nämligen kalas för mig (det är därför vi bakar tårta och städar). Idag blir det för släkten och näta lördag ska jag ha för kompisarna. :D

Hoppas ni har en bra lördag!:)
//Josefin♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0