chokladbollar


Gjorde smarriga chokladbollar, speciellt degen. Åt så mycket så nu har jag lite ont i magen. xp När jag skulle koka kaffet blev det lite fel, hällde i kaffet i fel fack så det blev väldigt svagt. Haha, kan inte göra kaffe. ;P Men det gjorde inte så mycket, smakade inte konstigt.

Här kommer receptet:
100g smör eller margarin
1dl socker
1msk vaniljsocker
2-3 msk kakao
3 msk kallt kaffe
3dl havregryn

Blanda ihop med en elvisp smör socker och vaniljsocker så att det blir pösigt. Häll i kakao. Jag hackar sedan havregrynen så att det blir mindre bitar, det gillar jag men det behöver man inte göra. Häll i det i smeten och även kaffet. Sedan gör det till bollar och rulla i antingen kokos eller pärlsocker, jag föredrar kokos. Stoppa sedan in dom i kylskåpet och låt dom stelna. :)
Så gör jag mina goda och enkla chokladbollar. :)

Förresten, heter det chokladbollar eller negerbollar ? Förrut sa jag alltid negerbollar och trodde jag aldrig skulle sluta säga, men nu säger jag chokladbollar. Men själv tycker jag inte det är fel att säga negerboll. Varför får man inte säga det när man får säga vitlök ? :P

//Josefin♥

Kommentarer
Postat av: tildis

hahah gött :)

negeeerbollar :D<3

2009-04-03 @ 18:12:35
URL: http://punkget.blogg.se/
Postat av: renée

det ser riktigt gott ut :D

2009-04-04 @ 11:50:27
URL: http://rhammarin.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0