Kallaste dagen

Hej!

Idag var den kallaste dagen hittills, runt -15*c. Och sen när det blåser och man åker mot vinden blir det ännu kallare.... Vi åkte bort till Duved/Tegefjäll som är en annan del av Åres skidsystem, men man måste åka bil dit. Backarna var bra, och solen lös och himlen var blå, men iskallt som sagt. Det var inte mycket folk, och pisterna var breda. Men efter en stund behövde jag gå in i värmestugan för det var så kallt. Hade ingen känsel i tårna alls... Tårna förblev isbitar, men resten tinade upp.


Vi åkte några åk till sedan åkte vi hem till lägenheten igen. Åt lunch, värde upp mina kroppsdelar, blev väldigt trött och la mig i soffan och läste. Hade inte så stor lust att åka ut i backen igen, men tog tag i det, och eftermiddagsåkningen var faktiskt rikitgt skön. Åkte bara i de stora backarna runt sitt lifterna, eftersom jag åkte själv. De är mycket enklare att åka i. ;p Frös inte om fötterna förrän på slutet.

Hem och bastade, alltid lika skönt efter kall dag ute i kyla. Sedan gick vi ner till torget och shoppade lite. Eller ja, vi kollade. Allt vi köpte var mat. :p Nu har vi ätit middag, tacos, kollat os och the vampiare diaries. En serie som är väldigt lik twilight fast lite bättre och med många snygga killar. (y)

//Josefin♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0