Bal

Igår var den väntande dagen nr. 1 här. Balen. Var och fixade håret hos frisören klockan elva, sedan hem och sminkade mig för att lämna igen och åka in till stan. Gänget var hemma hos Rebecka där vi tog foton och drack supergott mousserande vin.
Jag, Rebecka och Hanna åkte beckas pappas gamla pv in till Götaplatsen där alla var och tog massor av kort innan vi åkte ut till Marstrand. Där fick vi en fördrink ute på uteplatsen. Sedan gick alla in och satte sig; jag, Gustav, Alida och Ebba satt tillsammans, var jättetrevligt! Vi åt räk/äggröra med bröd till förrätt, en köttbit, potatisgratäng och rödvinsås till huvudrätt och till efterrätt var det en chokladkaka som jag tyckte var för torr så åt inte.
Efter middagen öppnade dem baren och flyttade undan borden så man kunde dansa. Det började med en vals. Det var kul, och känns som något man ska göra på en bal. Dock var väl inte riktigt Gustav en valskung så det blev inte riktigt en vals, men jaja, vi dansade iallafall och han försökte ändå, haha.
Under resterande del av kvällen dansade vi, pratade med alla möjliga människor, och hade det allmänt supertrevligt. Skorna sparkade jag av mig någongång under kvällen för fötterna gjorde så ont, de gör de nu med... På studentfesten får det bli ballerina eller converse eller något så de inte gör lika ont.
Det var iaf en jättebra kväll, kände mig som en prinsessa, alla andra var också så himla fina, det var underbar stämning och gemenskap!

Nu är vi påväg mot Stockholm, är nästan framme. Har sovit stor del av resan, skönt och välbehövligt! Nu säger vi hej till huvudstaden!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0