Maj

Hej!

Maj har susat förbi med väldig fart. Den började uppe i Stockholm där jag hälsade på kusinerna, båda väldigt söta! <3 Har haft temaveecka i skolan, där jag och Anna för första gången på tre år har haft möljighet att jobba tillsammans. Vi valde att jobba med gulag, de sovjetiska lägrena. Man skulle välja ett folkmord.
Har haft nationella prov i NO, har väl gått sådär, men nu är alla nationella klara. Gjorde sista igår som var labb om friktion, den blev jag faktiskt nöjd med, det kändes bra...
IFK har fortsatt sin svacka, men ändå spelat lite bättre och lärt sig hur man inte släpper in några mål. Kim höll nollan i alla matcher under maj, men framåt lyckades de bara lägga mål i en. Så de är fast i ett 0-0 resultat. Nu är det VM uppehåll, får hoppas att de tar vara på tiden och sparkar in bollar när den allsvenskan början igen 18 juli mot halmstad. Men i onsdags vann de en match i svenska cupen mot väsby united, 2-0. :)
De har varit cabarét i skolan, grymt bra iår, den bästa av de fyra jag sett. Favoriten var när två sjuor framförde en ballad, en kille på stålsträngad gitarr och en tjej som sjöng med bra röst. :)
Försäsongen med handbollen har börjat.  Den är jobbig men rolig. Klubben har antällt en friidrottstränare, Ulf, som har träning med alla lag, tror jag. Men han är bra, tar ut oss, men frågar ändå om allt känns bra. Vi tränar tillsammans med A- lag herrar men vi delar ändå upp så killarna gör de saker som de klarar av och vi tjejer lika så. Vi är ju inte på samma nivå, och det hade inte gett lika mycket om vi hade tränat tillsammans.

Ernst! :)

//Josefin♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0