Skidåkning i kalla vindar

Hejsan!

Ännu ett OS-guld, wiiihooo!!! :D

Imorse var mamma iväg och köpte nybakta frallor som det blev till frukost, gott! På förmiddagen åkte jag mest med bara Emilia, hade det lugnt och skönt. Fast vädret var inte det bästa idag. Det var kallt och blåsigt. Det gick an nere vid de lägsta pisterna, men när man kom över kröken blåste det och piskade i ansiktet. Därför åkte vi inte upp på toppen. Mamma och pappa hade varit där, men inte sett något. Sedan träffade jag päronen, och lämnade Emilia. Då lämnade mamma oss också och vi åkte de brantare backarna. Men en av de backarna pistas inte varje dag för den är så brant, snön blåste av p.g.a vinden och folk har åkt i den så största delen var is. Jag skulle svänga, men det gick inte eftersom det var is därså fick bromsa efteråt. Då var det inte så mycket kvar av backen så åkte in i en gran. :p Haha, men jag fick inte ont, skattade bara. xD

På eftermiddagen åkte jag och pappa bortåt björnen området, som är barnområde, men inte hela vägen. Det var blåa/röda backar och ankarliftar, men det var väl helt okej för några timmar. Men vid halv 4 åkte pappa hem och jag tog en extra sväng i hemmabacken, vid vm 6:an, men det blåste, och backen var i dåligt skick så åkte hem också.

Läste lite, sedan bastade jag. Hade bastun alldeles för mig själv, skönt! Sen har jag hjälpt till med maten, och kollar nu på OS. Det är så friskt och hälsosamt i fjällen... :)

//Josefin♥

Kommentarer
Postat av: Mormor

Akta dig så du inte får en blå rumpa som Anja!!!

Engla sover ännu. Kram mormor.

2010-02-18 @ 09:10:08
Postat av: emma :)

SV: nej tyvärr, jag har inte hittat dom, hittade ett par barn glasögon med kalleanka på hahahahah , de är inte dina? ;)

2010-02-18 @ 20:21:45
URL: http://pemms.webblogg.se/
Postat av: eveliina ;*

sv; ehh nej tror inte dt, men dom smakade nästan likadant ;) lika goda iallafall... ;d<3

2010-02-18 @ 21:12:14
URL: http://eveelinnaaa.blogg.se/
Postat av: emma :)

SV: jadå, då skickar jag de med posten hahaha:D såååå snygg du kommer bli! ;)

2010-02-18 @ 21:53:35
URL: http://pemms.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0