Knäck-äpple och fudge.

Hade det jättemysigt med Jullan. Först hittade jag mina julklappar så det är bara att slå in allt så är jag klar sedan! Gick sedan Fredsgatan upp via Avenyn till Liseberg. Gick runt där och kollade på allt och hittade julstämning. Det som är bäst där förutom att se på allt som har med julen att göra är maten. Vi åt churros, spanska våfflor med kanelsocker. De var som gigantiska pommes frites och gick att äta med vantarna på. Händigt och gott! Köpte mig ett knäck äpple (en tradition) till efterrätt och Julia brända mandlar som jag fick smaka på. Att ta med hem köpte vi fudge i smakerna vanilj, vanilj med vit choklad och valnöt och lönnsirap. Den första var god, och hoppas de andra är lika så.
Nu ska jag gå och lägga mig tidigt så jag är uppladdad inför skol-SM imorgon som spelas i Lisebergshallen. Ska bli spännande och spela riktig match med detta laget, har absolut ingen aning om hur det kommer att gå...
Efter skolan ska jag gå och hälsa på kussarna och Charlotte. Ska lämna ljus och säga god jul. Fick inte träffat dem på julgranshuggningen och den 26 är jag i Lund... Men får mysa imorgon istället!

//Josefin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0