Egypten !

Hejsan!

Förlåt för min dåliga uppdatering sedan jag kom hem från egypten..

Hade iaf en otroligt härlig vecka med massa sol och bad. Vi låg både vid poolen, och nere vid stranden. Stranden tillhörde grannhotellet, men det var typ samma hotell, så vi fick gratis solstolar och drinkar. ;) Bryggan gick över revet ca 10m, och när du kom i havet gick det bara att ligga och snorkla. Det var riktigt härligt ! Tyckte det först var lite läskigt att vara så nära alla fiskar, och är rädd för havet, det är så stort. Tänk om en haj skulle komma bakom mig ! :S Men ju längre det gick, dessto mer trivdes jag i vattnet ! ;) Såg massa fina fiskar, i alla möjliga färger! Trodde inte det skulle vara det, utan bara vanliga gråa, men där hade jag fel, vilket var bra ! ;)

Poolområdet var fint, en pool var så djup som 3,45m. Den andra var 1,45m, den var även den stora som gick att simma runt i. På andra sidan, eller på något sett låg en annan pool där allt hände i, vatten- gympa och polo, t.ex. som jag var med på. Gympan var kul, ett tag var det bara jag och en kompis, men vattenpolo var inte min sport.. Det gick inget vidare, satsar nog på handbollen istället. :P 

På kvällarna hade de shower på hotellets scen, och en kväll var det danstävling. Detta var första kvällen jag tittade, men de andra hade sett några kvällar innan, och hade bestämt med en av showgruppens killar att de skulle dansa, men så kom den andra och bjöd upp mig !! Haha, tänkte att jag kommer aldrig träffa dessa folket igen, förutom då syskonen Linell, men för dom spelade det ingen roll. Hade jättekul! Den roligaste kvällen måste jag nog säga. Min danspartner kom från ukraina, och vi var kanske inte bäst, ingen av oss kunde dansa speciellt bra, men men, huvudsaken är att man har roligt! ;) Vi kom sist, Malin och hennes danspatner Joseph kom tvåa och ett ryskt par vann. Det var fel, någon av oss både vinna! xD

På fredags natten åkte jag och mamma in i landet, och besteg moses berget. Gick 6km och sedan ca 725 trappsteg upp till toppen i kolmörker. Det ända som syntes var ljuset från alla lampor. Jag kan ju säga att vi var inteensamma, vår lilla grupp på 10personer. Det var rätt många, har svårt att gissa, men kanske runt 1000personer... Uppe på toppen var det kallt, nästan som hemma i Sverige. Frös i min sveakofta, men vi hyrde en filt så lite varmare blev det med den. Det var ända gången under resan som jag var sugen på varm choklad eller te... xp Uppe på toppen fanns en moské och en kyrka och vi såg platsen där de tror att Moses fick de 10 guds buden. Sedan gick vi ner hela vägen igen, och väl nere gick vi i Catarina klostret och tittade på t.ex. det prinnande trädet som bara finns där och kan inte växa någon annanstans i världen. Det är rätt häftigt ! Men var samtidigt så trött då, hade ju varit uppe hela natten och vandrat, och vår guide pratade inte den bästa engelskan, så lyssnade inte så noga. ;p På bussen hem låg alla och sov som stockar !


//Josefin♥

Kommentarer
Postat av: L

Gud va skönt de ser ut! =D

sol <3

hoppas du hade massor med kul! =D

2009-11-04 @ 22:07:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0