första doppet

  Idag gjorde jag det för första gången 2009, badade i havet! Det känns bra. ;) Var nere på stranden mede Julia och Louice, det blåste lite kyligt och man hade direkt ingen lust att bada men när jag väl har bestämt mig att bada, då gör jag det! Och så blev det. Först var det kallt, när jag gick i med bara benen, men sen när jag sprang ut gick det bättre. Och efter att ha doppat sig var det rätt skönt, tyckte Julia och jag. Louice är lite av en badkruka och hon doppade sig efter lite tjat, men gick upp direkt igen. Jag och Julia var kvar ett tag, men sen fick vi gå upp och göra sällskap med krukan. xp

  Vi hade en disskution om när man har doppat sig. Är det när man har doppat kroppen, till halsen eller måste hela kroppen ner, med huvud och allt? Jag tycker att hela kroppen ska vara blöt, inklusive hår och huvud. Annars kan man säga att när man blött ner fötterna att man har doppat sig. Vad tycker ni? :)

  Efter ett dop i havet blir hela en salt och god. Man känner sig rätt smutsig, men det känns sommar. Gillar det och doften av saltet. Sommar har så många olika dofter. Salt, solkräm, gräs, grillning är några av dom och trots att det är första grillningen man känner doften av får man lite sommar-feeling.

//Josefin♥

Kommentarer
Postat av: Louice

det va skitkallt xD

2009-06-29 @ 13:52:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0