Julloooovv!!!!! :D

Nu är det äntligen jullov! :D

Fick våra betyg, blev jättenöjd! :D

Kom hem vid kvart över elva, och då började jag sy en ny klänning som jag ska hålla på med över lovet och så städade jag. Gjorde hamburgare till mig och pappa. Väldigt goda:P Kl. sex kom Julia och Anna och vi drack glögg och började med ischoklad. Elin kom efter en stund, hon hade tittat på Carro och Linneas dansuppvisning.

Ischoklad!   
ca:50st

100g cocos fett
200g blockchoklad (Ljus tycker jag är godast men man kan även ha mörk, men den får inte innerhålla mer en 55%
cacao för då skär sig det med cocosfettet)
1 ägg

Bryt chokladen i små bitar. Ta sedan en kastrull och fyll den med vatten, ungefär till mitten. Sätt en skål ovanför kastrullen och lägg i chokladen och cocosfettet i skålen. Sätt den på en platta på medelstark värme och låt det smälta. Vispa sedan ägget så att det blir "lufftigt och fluffigt". Häll i choklad- och cocos smeten i ägget och blanda ihop. Häll sedan den i små formar och ställ den i kylen och låt den stelna. Det blir jättegott och är jättelätt att göra!  :D



Bakade även pepparkakor av köpt pepparkaksdeg. Gillar mer hemmagjord, men det är skojigt att göra. Glaryrade dem med grönt och rött, fast den röda var mer lila, rosa än röd.
Sedan tittade vi på Linas kvällsbok och footloose och åt vårat godis. Det var mysigt.

Idag har jag julpyntat mitt rum, det blev bra. Sedan åkte jag till Uddevalla och spelade match mot kropps 95:or. Vi vann med 22-18! Jätte bra spelat allihop! Det var skönt att vinna sista matchen för året. Vi har blivit mycket bättre och är tuffare i försvaret. Väldigt bra!! :D

Nu ska jag ha kul med Anna. :)

Puss & kram! :)

Kommentarer
Postat av: MATILDA

åh jag vill se linas kvällsbok ._.



du och jag och några till kanske kan ha filmkväll någon dag? :DDD<3

2008-12-20 @ 20:19:03
URL: http://punkfeber.blogg.se/
Postat av: Faster Lena

Kan bara säga att ischokladen var jättegod.

2008-12-29 @ 13:54:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0